Evelien Korlaar en Rutger Leeuwis in een van de nieuwe zithoeken van Panterhuis.
Evelien Korlaar en Rutger Leeuwis in een van de nieuwe zithoeken van Panterhuis. Arnoud J Spaaij
Advertorial

Meer ruimte voor merken in winkel Panterhuis

7 oktober 2020 om 15:15 Zakelijk

LEUSDEN Met de meest modieuze schoenen en uitstekend advies heeft Panterhuis in winkelcentrum Hamershof het beste van twee werelden verenigd. Shoetraffic verdween daarmee, want de winkel werd soepel omgebouwd naar de nieuwe stijl en bijna helemaal opnieuw ingericht.

Arnoud J Spaaij

Bij binnenkomst in de schoenenzaak merk je het meteen. De winkel heeft een vertrouwde uitstraling in een nieuw jasje. Het lijkt wat tegenstrijdig en toch heeft de verbouwing van Shoetraffic dat als resultaat.

,,We hebben de merken meer een eigen plek gegeven”, zegt Rutger Leeuwis, eigenaar van het al meer dan vijfentachtig jaar oude familiebedrijf. ,,De extra waarde van goede merken is natuurlijk kwaliteit en passing, continuïteit en gewoon mooie schoenmode. Maar bij merken als Van Bommel en Gabor past bijvoorbeeld een steunzool in de schoen. Dat is echt meerwaarde.”

KINDERHOEK Meerwaarde die ook bij de medewerkers van Leeuwis in de genen zit. Bedrijfsleidster Evelien Korlaar weet hoe dat werkt. ,,We hebben een riante kinderhoek en die is nu uitgebreid. Onze medewerkers hebben training gehad hoe je kan meten welke schoen past.” Ze vervolgt lachend: ,,Bij kinderen is dat best belangrijk. Die zeggen al gauw ‘Het zit niet lekker’, terwijl ze eigenlijk de schoenen niet mooi vinden.” De wand met kinderschoenen is prachtig, het schoeisel staat op kleur in de winkelschappen en het geeft een mooie schakering van modieuze kleuren.

VEILIGER SHOPPEN Leeuwis: ,,We hebben meer ruimte gecreëerd, zodat het in tijden van corona veiliger shoppen is.” In de winkel staan nu verschillende zitjes. Plekken met comfortabele stoelen die je de gelegenheid geven schoenen te passen, terwijl je een veilige afstand kan houden tot anderen.

,,Dat hebben we gecombineerd met ruimte voor merken als Tamaris, Skechers en Dr Martens.” Dat geeft veel extra sfeer. ,,En we bieden daarmee een duidelijke sortering van boots”, legt Korlaar uit, ,,die zijn momenteel in meerdere kleuren beschikbaar, heel populair, dat is echt een boost. Dr Martens is een merk dat wel tachtig jaar oud is, maar heel goed weet wat er in de mode is.”

KRACHT IN WINKELS Wat in de winkel staat aan schoenen wordt met de online-winkel van Panterhuis versterkt. ,,Met de samenvoeging van Shoetraffic en Panterhuis is een deel van het leveringsprogramma veranderd. Een deel is minder uitgebreid. Toch in de winkel is het tastbaar en kan je gelijk passen, ook staan hier vaak exclusieve kleuren en modellen. Dat is net even anders dan online”, zegt Leeuwis gedreven, ,,De kracht zit nog steeds in de winkels.”

KLEDING VAN KATJA Het modieuze programma schoenen in de winkel aan ’t Erf wordt ook nog aangevuld met tassen en kleding van POM. De kleding van Katja, zoals het merk zichzelf ook graag noemt, heeft een superleuke uitstraling en biedt originele tops, jurkjes, pullovers of rokken.

AFSCHEID De samensmelting van Panterhuis en Shoetraffic was even wennen. ,,Het afscheid van Shoetraffic was lastig, maar met ons vaste team gaat het nu echt lekker”, zegt Evelien Korlaar.

TROTS Rutger Leeuwis is trots op het team en zijn bedrijf: ,,Mijn opa is de grondlegger van Panterhuis. Ruim 85 jaar geleden startte hij met een handkar en dat maakt een lange Panterhuisgeschiedenis. Het samengaan van Shoetraffic en Panterhuis in De Hamershof in combinatie met deze ploeg geeft een goed gevoel.”

Panterhuis Leusden
‘t Erf 7
De Hamershof
3831 NA Leusden
Tel. 033 4940135
www.panterhuis.nl

Arnoud Spaaij
Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie