Afbeelding
Shutterstock

Linkbuilding uitbesteden is de manier om de juiste backlinks te verkrijgen

1 maart 2021 om 09:49 Partnercontent

Linkbuilding is voor veel bedrijven een van de meest essentiële dingen om meer klanten te kunnen behalen via het internet. Door op de juiste manier te linkbuilden en backlinks te plaatsen,en hierdoor een goed en natuurlijk linkprofiel op te bouwen gaat er voor zorgen dat je website beter vindbaar is op veel verschillende populaire zoekmachines. Door meer gevonden te worden in zoekmachines, is de kans natuurlijk erg groot dat er meer mensen op jouw website belanden, wat natuurlijk potentiële klanten kunnen zijn. Maar vaak vergeten bedrijven dat er meer nodig is om te beginnen aan linkbuilden. Linkbuilding uitbesteden en veel backlinks plaatsen is meestal niet het begin. Voordat alle SEO-technieken worden toegepast wordt er van te voren eerst nog verschillende analyses gemaakt om een goed vertrekpunt in zicht te kunnen brengen. Door deze analyses te laten doen is jouw start in linkbuilding meteen een stuk gerichter en beter.

Achterstand zonder een zoektermen onderzoek

Een SEO campagne en linkbuilding uitbesteden starten zonder een zoektermen onderzoek te hebben gedaan levert je een achterstand op. Het is namelijk belangrijk om te weten waar de potentie van je campagne zit en om te kunnen zien waar mensen vaak op zoeken. Bij de zoektermen analyse gaat er gekeken worden welke zoekwoorden het beste zijn voor jouw bedrijf. Vaak is dit al te zien aan de hand van de diensten of producten die op de website staan beschreven. Verder om hier meer duidelijkheid en geavanceerde informatie over te verkrijgen worden er verschillende geavanceerde tools gebruikt om een goed beeld te krijgen van alle potentie in zoekwoorden en backlinks. Door dit voor veel zoektermen te doen, wordt er uiteindelijk een uitgewerkte lijst gemaakt met de zoektermen die het beste zullen zijn voor de linkbuilding uitbesteden campagne.

Concurrentie analyse

Naast het zien van je eigen potentieel is het voor bedrijven ook interessant om te bekijken hoe de concurrent te werk gaat. Hiervoor is er een concurrentie analyse. Met een concurrentie analyse wordt er onderzoek gedaan naar de grootste en belangrijkste online concurrenten van jouw bedrijf. Een onderzoek zoals deze laat je inzien hoe je concurrenten blijven scoren en wat deze ervoor doen om boven jou te blijven. Hierdoor ontdek je snel de kansen die jij kan toepassen om zo net zo snel te gaan groeien als de concurrenten. Eenmaal een goed zicht op de concurrent gaat er dus voor zorgen dat je vanaf het begin al goed weet hoe je het beste kan groeien binnen zoekmachines. Dit is een groot voordeel, omdat je nu naast je eigen zoektermen, backlinks en andere onderzoeken weet wat er moet gebeuren om je concurrentie in te halen. Een goed, constant en duidelijk beeld van de online concurrenten kan een bedrijf dus veel opleveren, waaronder een voorsprong in het begin van je linkbuilding uitbesteden.

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie