Landelijk gingen ruim 300.000 verkopers 'ouderwets' langs de deuren (foto pré-corona, 2019)
Landelijk gingen ruim 300.000 verkopers 'ouderwets' langs de deuren (foto pré-corona, 2019) Grote Clubactie

Clubs uit Leusden halen ruim 22.000 euro op: ‘Grootste opbrengst ooit’

4 december 2020 om 16:02 Overig

LEUSDEN Verenigingen in Leusden hebben in de afgelopen maanden 22.149 euro opgehaald door middel van de Grote Clubactie. Landelijk deden zo’n 5.300 verenigingen mee, en ruim 300.000 verkopers gingen ‘ouderwets’ langs de deuren. Samen haalden zij dik 9,5 miljoen euro op door meer dan 3 miljoen loten te verkopen. De deelnemende clubs verbreken hiermee alle records.

,,Dit is de grootste opbrengst in de 48-jarige geschiedenis van de Nationale Grote Clubactie.” Directeur Frank Molkenboer kan zijn geluk niet op: ,,Ik ben supertrots dat iedereen zo zijn best heeft gedaan. Juist in deze moeilijke tijden is dit soort saamhorigheid belangrijk.” De afgelopen jaren daalde het aantal clubs dat deelnam aan de Grote Clubactie. Die trend is volgens Molkenboer nu ‘krachtig doorbroken’. Dit jaar doen er zelfs weer meer clubs mee dan vorig jaar. ,,Dit laat zien dat de loterij nog steeds springlevend is. En dat is fijn, want ook in de toekomst hebben verenigingen onze loterij keihard nodig om financieel gezond te blijven.”

De lokale verenigingen haalden de volgende bedragen op:

Voetbalvereniging Roda 46: 7071 euro. 

Gymnastiekvereniging Impala: 4116 euro.

Ruitersportcentrum De Treekhoeve BV: 2100 euro.

Korfbalclub Antilopen: 2076 euro.

LTV Leusden: 1578 euro.

Leusder Handbal Vereniging: 519 euro.

Jeu De Boulesclub De Hakhorst: 414 euro.

Leusder Badminton Combinatie: 294 euro.

s.v. Achterveld: 3981 euro.


ONLINE Verkopers gingen dit jaar nog steeds ‘ouderwets’ langs de deuren, waarbij voldoende afstand werd bewaard. Daarnaast werden vanwege de coronacrisis nieuwe online middelen ingezet. Zo kon de verkoop volledig coronaproof doorgaan. De verkopers bleken digitaal enorm creatief: QR-codes, e-mail, social media en WhatsApp werden ingezet om loten te verkopen. Video’s werden gedeeld om familie en vrienden aan te zetten tot het kopen van een lot of anderen te enthousiasmeren. Voor het eerst gebeurde dit ook via TikTok. Kinderen deelden talloze filmpjes met de hashtag #groteclubactie.

Gekochte loten kunnen gecheckt worden vanaf 10 december via de lotchecker op clubactie.nl. Er zijn prijzen te winnen. Van het opgehaalde bedrag gaat 80 procent naar de club. 

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie