Ingezonden: O, Leusden let op uw saeck!

29 oktober 2012 om 00:00 Nieuws

Een wethouder uit Amersfoort heeft een rondje gemaakt langs de omringende gemeenten. Is dat iets bijzonders? Zou kunnen, maar als u dacht dat hij ons allernieuwste fietsknooppunt kwam bewonderen dan heeft u het faliekant mis! Neen, hij is bij ons op bezoek geweest om te vragen of wij van plan waren ons zwembad te sluiten. Ik ga ervan uit dat het college op deze vraag negatief heeft geantwoord.

Net van dit verhaal bekomen word ik in de Leusder Krant van afgelopen week geconfronteerd met een onbescheiden grote foto van een regentesk uitziende meneer met een zilveren ketting om zijn hals, pal naast een advertentie met ,,Frikandel 50 cent''. Hij staat in de krant om zijn nieuwe Amersfoortse winkelcentrum te promoten. Dat mag natuurlijk, maar ik kan mij niet geheel aan de indruk onttrekken dat hier het landelijk om zich heen grijpende City Marketing Syndroom een begerig concurrentie oog op Leusden laat vallen. Als van een Octopus glijden de tentakels om ons heen. Om beet te pakken en op te zuigen.

Overdreven? U zegt het, maar de vele hardwerkende ondernemers en hun personeel in onze 3 winkelcentra mogen niet de dupe worden van marketing slinksheid van de buren.

Leusden heeft grote voordelen voor de eigen bewoners, we kunnen het niet luid genoeg zeggen. Om in Amersfoort te shoppen moet je nog altijd heen en weer rijden en muntjes om te parkeren bij je hebben. En die frikandel is hier ook niet duur.

Fantastisch dat wij voor onze bits en pieces zo'n groot softwarehuis binnen de gemeentegrens hebben. Daar kijken ze vanachter dat geluidscherm aan de A28 vast wel met een jaloers oog naar!

Voor velen is Mar-Ke-Ting Chinees, maar we moeten dus wel Mee-Spe-Len. Met een variant op Valerius' Gedenck-klanck zeg ik: ,,O, Leusden let op uw saeck.''

Roel Madiol

Raadslid D66 Leusden

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie