Michaël Kommers voelt zich met Keistad Belastingadviseurs thuis in de binnenstad.
Michaël Kommers voelt zich met Keistad Belastingadviseurs thuis in de binnenstad. Arnoud J Spaaij
De etalage

Eigenaar Michaël Kommers: ‘De Zuidsingel is een mooie plek voor Keistad Belastingadviseurs’

23 maart 2024 om 16:07 Zakelijk

AMERSFOORT De zon prikt enkele stralen vanachter de muurhuizen door de ramen van het kantoor van Keistad Belastingadviseurs. Eigenaar Michaël Kommers is er blij mee: „Onze recente verhuizing heeft ons een prachtige plek in de binnenstad van Amersfoort opgeleverd. Vooral omdat we hier op de Zuidsingel voor iedereen zo mooi zichtbaar zijn.“

door Arnoud J Spaaij

Tot voor kort was Michaël Kommers met Keistad Belastingadviseurs gevestigd in Amersfoort in de Sint Andriesstraat. „Eigenlijk net om de hoek en ook een mooie plek”, begint Kommers. „Maar nu we aan de Zuidsingel zitten, ervaren we zoveel mooie dingen. Het was sowieso een mooie kans om op deze plek neer te kunnen strijken. De ruimte past en de inrichting bleek voor ons kantoor geschikt zonder veel aanpassingen. We werken tegenwoordig met z’n drieën en dat zit als gegoten.“

MIDDEN IN DE STAD

Kommers en zijn medewerkers vinden vooral de andere interactie met binnenstad heel leuk. „Er liepen eerder ook al veel mensen langs en dat is nu nog veel meer. Die zichtbaarheid vond en vind ik belangrijk. We hebben met deze vestiging letterlijk onze plek tussen de mensen waarvoor en waarmee we werken. Ons klantenbestand heeft zich in de loop van vijfendertig jaar ontwikkeld en zit in Amersfoort, Leusden, Nijkerk maar ook midden in de stad. Bedrijven, zzp-ers en particulieren en veel mensen daarvan passeren ons hier op de Zuidsingel. En het leuke is, het heeft zelfs een aantal nieuwe klantrelaties opgeleverd.“

Nu zijn we gericht op de fiscale zaken zoals advies, belastingaangifte en bijvoorbeeld jaarrekeningen. Ik denk dat we nu meer echt hèlpen

KENNIS EN ERVARING

Dat de nieuwe plek fysiek zo goed past, sluit naadloos aan bij het werk dat Keistad Belastingadviseurs graag levert. „We zijn gestaag gegroeid in een ontwikkelende markt. Wij geven graag het vertrouwen, of beter gezegd zelfvertrouwen aan de klant, bij een belastingaangifte, het inrichten van de administratie en het gebruik van financiële diensten. We hebben ervaren dat veel van onze klanten heel goed zijn in hun eigen specialiteit en tegelijkertijd met de boekhouding wel ondersteuning willen. Dat doen we zoveel als nodig en verder niet meer dan nodig. Soms voeren we maar een deel uit van het geheel en doet de klant de rest.“ 

Vaak is de kennis en vooral ook de ervaring van Kommers van onschatbare waarde. Aan de fiscale kant van het leven willen er nog wel eens ontwikkelingen zijn die met die kennis en ervaring kunnen worden opgelost. „Een voorbeeld is de reuring rondom Box drie. Dat is nu actueel en door de tijd zijn er zo altijd wel aanpassingen en adviezen nodig, meestal omdat de overheid de regels aanpast.“

ECHT HELPEN

Kommers heeft veel interesse en belangstelling in de fiscale en financiële wereld en heeft zich door de jaren ook daarin aangepast. „Nu gaat eigenlijk alles digitaal. Deels in de cloud en deels als digitale copy van de boekhouding. Het levert veel efficiëntie op en indien gewenst zelfs dagelijks een financieel overzicht. Daarvoor leveren we ook de nodige toepassingen zodat klanten zelf heel gemakkelijk kunnen digitaliseren met bijvoorbeeld een app op hun mobiel om bonnen te scannen. Want soms is er echt behoefte om het gat, tussen het van ouds vertrouwde boekhouden op papier en de huidige digitale verwerking, te dichten. Een belastingaangifte printen we eventueel ook echt wel weer uit als de klant dat prettig vindt”, lacht Kommers. 

„Het is de rol die ik graag wil pakken”, verklaart hij over zijn werk. ,,De waarde daarvan wordt ook wel gezien geloof ik. Ik zit graag tussen de mensen om aan te voelen waar ik kan helpen. Ooit deden we alles, denk aan bijvoorbeeld verzekeringen en hypotheken. Nu zijn we gericht op de fiscale zaken zoals advies, belastingaangifte en bijvoorbeeld jaarrekeningen. Ik denk dat we nu meer echt hèlpen.”

NIEUWSTE ONTWIKKELINGEN OMARMEN

Dat Kommers door de digitalisering inmiddels ook te maken heeft met de cryptomunt en kunstmatige intelligentie binnen zijn bedrijf vindt hij mooi. Hij wil graag de nieuwste ontwikkelingen omarmen. „Ook hier geldt dat ik zelf goed beslagen ten ijs wil komen. Ik heb het altijd belangrijk gevonden dat ik de klant kan antwoorden.“

Alle efficiëntie is een pluspunt meent Kommers. Tegelijkertijd houdt hij van het persoonlijk contact. „Hier krijgt iedereen die ons belt iemand aan de telefoon. En ook een antwoord op e-mail is bij ons een menselijk aspect. Daar besteden we persoonlijk aandacht aan.“

Keistad Belastingadviseurs, Zuidsingel 72, 3811 HD Amersfoort, tel. 033-8871000.

In De Etalage
Wilt u ook uw product, dienst of onderneming voor een breed publiek in het spotlicht zetten door middel van bijlage De Etalage? Neem contact op met onze verkoopafdeling (tel. 0342-494260, verkoop.amersfoort@bdu.nl) voor al onze mogelijkheden in de nieuwsbladen de Leusder Krant, Stad Nijkerk, De Stad Amersfoort én al onze online kanalen.

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie