Astrid van Ekeren is de nieuwe voorzitter van de stuurgroep die de Matchbeurs organiseert.
Astrid van Ekeren is de nieuwe voorzitter van de stuurgroep die de Matchbeurs organiseert. Frits van Breda

Matchbeurs met aanbiedingen

24 oktober 2018 om 06:30 lokaal

LEUSDEN De eerste Leusdense Matchbeurs vond plaats in 2006. Plaats van handeling was het zorgcentrum Lisidunahof. Er werden toen 36 afspraken vastgelegd tussen bedrijven en maatschappelijke organisaties. Inmiddels is het jaarlijkse evenement uitgegroeid tot een gebeurtenis die veel belangstellenden trekt. Een aantal van honderdvijftig gesloten matches is geen uitzondering meer. Op 16 november wordt de Matchbeurs alweer voor de dertiende keer gehouden. ARAG is wederom gastheer van de bijeenkomst.

Frits van Breda

Astrid van Ekeren is de nieuwe voorzitter van de stuurgroep die de Matchbeurs organiseert. Vanaf de eerste beurs is de adviseur marketing en communicatie van RABO Amersfoort-Eemland al betrokken bij de organisatie. Ze verwacht veel belangstelling voor de komende matchbeurs, niet in de laatste plaats omdat er veel ruchtbaarheid aan wordt gegeven. Zo wordt er voor het eerst een 'Matchbeurskrant' samengesteld en verstuurd aan alle bedrijven en organisaties. Ook op de speciale website www.matchbeursleusden.nl is de krant plus alle informatie te vinden.

Inmiddels is er al een workshop achter de rug voor organisaties die in contact willen komen met bedrijven die hulp kunnen bieden. Deelnemers kregen tips om hun vragen kort en bondig te formuleren tijdens de Matchbeurs. Dat laatste is wel nodig, want voor de beurs is precies één uur uitgetrokken. In die tijd zullen de principeafspraken gemaakt moeten zijn en worden vastgelegd bij de aanwezige notaris.

SUPERAANBIEDING Om de Matchbeurs nog attractiever te maken voor de deelnemende partijen is er dit jaar iets nieuws bedacht voor (kleine) bedrijven die zich willen beperken tot het sluiten van één of twee matches. Zij konden een Superaanbieding insturen waarop belangstellenden kunnen reageren. Het betreffende bedrijf bepaalt welke verenigingen, instellingen en organisaties tijdens de beurs mogen uitleggen waarom ze in aanmerking moeten komen voor de betreffende Superaanbieding.

De Matchbeurs wordt mogelijk gemaakt door de medewerking van een achttal 'founders'. ARAG, Rabobank, Beweging 3.0, Achmea, Intergamma, Pon, Heijmans en de gemeente Leusden zorgen voor de benodigde financiën. De Leusdense Jumbosupermarkten maken het mede mogelijk dat er op 16 november een ontbijt geserveerd kan worden. Het bedrijfsleven speelt echter de belangrijkste rol in het geheel. Zij bieden hun goederen, diensten maar ook geld aan om de maatschappelijke organisaties in Leusden te helpen. Op deze manier zijn inmiddels al meer dan duizend matches tot stand gekomen.

Aanmelden voor deelname aan de Matchbeurs kan nog tot 3 november op de website matchbeursleusden.nl. Zowel bedrijven die iets te bieden hebben als vragende partijen kunnen gebruikmaken van het vraag- en aanbodformulier. Daarna wordt op de website een overzicht geplaatst van alle deelnemers en de details.

Voor meer informatie kunnen geïnteresseerden mailen naar info@matchbeursleusden.nl of bellen naar Lariks: 033 303 44 44. 

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie