Conny Robbemond te midden van twee medewerksters uit haar topteam.
Conny Robbemond te midden van twee medewerksters uit haar topteam. Arnoud J Spaaij
Advertorial

Mijlpaal voor trotse eigenaresse van Douglas Robbemond

16 september 2020 om 15:15 Zakelijk

LEUSDEN Al veertig jaar staat Conny Robbemond in de winkel op de hoek van ’t Erf en de Komenij. Ze begon er als verkoopster in de drogisterij van Joris Kniep en nu na vier decennia is ze de trotse eigenaresse van Douglas Robbemond.

Arnoud J Spaaij

,,Ik deed de laboratoriumschool”, begint Conny Robbemond haar verhaal, ,,maar ik dacht toen al ‘Ik ga mooi niet m’n hele leven op het laboratorium zitten’ en toen ik tijdens een vakantiebaantje bij de Barneveldse Drukkerij een advertentie knipte van Drogisterij Kniep kon ik al snel daar beginnen, op 13 augustus 1980. Ik haalde in de loop van de jaren m’n diploma’s als schoonheidsspecialiste, middenstand en nog veel meer. Door de weeks stond ik in de winkel en ’s avonds studeerde ik.” Kniep was alleen drogist. Maar Robbemond had duidelijk haar passie gevonden. ,,Door omstandigheden draaide ik de winkel voor Joris Kniep een jaar lang alleen. Ik deed de inkoop en al dergelijke dingen.” Het werd DA drogist en toen kwam twaalf jaar geleden de kans de winkel over te nemen van Kniep.

CHANEL Een mooie kans die ze met beide handen aangreep. ,,Ik voelde me prettig bij DA, maar daarmee ging het niet zo goed. Het ging failliet in 2015.” Maar Robbemond wist heel goed wat ze wilde. Naast de drogisterij richtte ze zich steeds meer op luxe verzorgingsproducten. ,,Ik verzamelde alle merken. Merken zoals Chanel en Dior. In 2010 zei iemand ‘Jij krijgt nooit Chanel in de winkel’ en ik dacht ‘Wacht eens even’. Ik heb toen op een gegeven moment Douglas uitgenodigd. Met een interieurbouwer erbij, want alles moet er dan super strak uitzien. Niet iedereen kan zomaar een Chanelwinkel beginnen.”

Iedereen denkt dat het normaal is dat er een Douglas in Leusden zit, maar Douglas zit doorgaans alleen in grote steden

HELEMAAL TOP Ze vervolgt: ,,En met het publiek dat ik al in de winkel had, dat bovendien erg merkentrouw was, werd het helemaal toppie. Iedereen denkt dat het normaal is dat er een Douglas in Leusden zit, maar Douglas zit doorgaans alleen in grote steden. In oktober 2019 ging ik als een speer.”

Maar corona heeft een enorme deuk geslagen in de loop. ,,We lakken nagels, geven advies en maken klanten ook op. Dan is het gewoon lastig om afstand te houden. Nee, het is geen feesttijd. Ik zei tegen m’n man ‘Laat die veertig jaar maar lopen’, maar het is toch een mijlpaal. Het voelt als een levenswerk. En ik werk ook met een topteam.”

AANDACHT Terwijl Conny haar verhaal vertelt begint een medewerkster met haar dienst. Ze heeft de verkeerde blouse aan, maar dat ontgaat Conny niet. ,,Eigenlijk moet ook het hele team op de foto en niet alleen ik”, zegt ze. ,,Dat maakt het ook erg leuk. De klanten kennen ons.” Maar andersom ook zo blijkt. Conny weet precies van haar vaste klanten uit haar hoofd welke merken en producten ze kopen. ,,Ja zeker”, lacht ze, ,,dat weet ik. Dat vind ik leuk. Die aandacht geef ik graag.”

WAARDERING Die aandacht voor haar klanten weten ze ook te waarderen. ,,Ja je krijgt het ook weer terug. Een klant had een cadeaubon gekocht voor een kennis in Haarlem en toen zei ze ‘Die kennis komt de bon ook bij jou inleveren hoor’ en dat vind ik zo lief. Daar doe ik het allemaal voor.”

Arnoud Spaaij
Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie