Hierbij reageer ik op het stuk "Overbodige borden moeten weg" op de voorpagina van de Leusder Krant van 28 september jl. waarin wethouder Tijs Rolle bedenkt dat het verkeerslicht op de Burgemeester van der Postlaan weggehaald kan worden zodat het op den duur een besparing op zal leveren. Alleen de gedachte van de heer Rolle geeft al aan dat hij waarschijnlijk nog nooit als voetganger of fietser de Burgemeester van der Postlaan is overgestoken. Dit is namelijk een levensgevaarlijke activiteit waarbij je ogen van voren en van achteren nodig hebt om veilig de overkant te bereiken. En veel van de "automobilisten die de regels kennen en een eigen verantwoordelijkheid hebben" rijden ongetwijfeld ergens rond maar niet op de Burgemeester van der Postlaan.
In mei 2009 heb ik mijn zorg over de oversteek Cohensteeg al eens aan de gemeente uitgesproken omdat toen de installatie kapot was en er gevaarlijke situaties ontstonden bij het oversteken. Gelijkertijd heb ik daarin de oversteek Hertenhoeve meegenomen en het antwoord wat ik toen van de heer Wassink kreeg was: "Uw signaal dat de oversteek bij de Hertenhoeve gevaarlijk is, wordt breder herkend. Waarschijnlijk wordt binnenkort onderzocht wat daar aan te doen is". In plaats van "binnenkort onderzoeken" zijn er nu opeens plannen om een verkeerslicht weg te halen. Als er dan toch 10.000 euro wordt uitgegeven om een duur onderzoek te doen naar overbodige verkeersborden, doe dan gelijk eens een onderzoek bijvoorbeeld bij mensen huis aan huis in de wijken die gebruik maken van deze oversteken naar het winkelcentrum en neem dan gelijk de scholen mee die iedere dag met groepen schoolkinderen deze oversteken gebruiken voor de gymles in de Korf. Als dagelijkse gebruiker stel ik voor het verkeerslicht bij de Cohensteeg te laten staan en er bij de oversteek van de Hertenhoeve naar de Hamershof één bij te plaatsen. Met vriendelijke groet, B. Groenendijk











