Feest in de Marcuskerk
5 september 2011 om 00:00 NieuwsLEUSDEN - In de Marcuskerk heeft het gemeentediakonaat een feestmiddag voor ouderen en vrijwilligers gehouden. Vorig jaar december werd door wethouder Tijs Rolle de Vrijwilligersprijs 2010 uitgereikt aan het Gemeentediakonaat van de Protestantse Gemeente Leusden. Daaraan was een geldbedrag verbonden, bestemd voor het winnende project; het Vrijwilligerswerk voor de ouderen. Dus werd er voor de ouderen en de vrijwilligers een feestmiddag georganiseerd. Die is gehouden op 30 augustus. De opkomst was boven verwachting. Meer dan 125 mensen hebben een geweldige middag gehad. Natuurlijk was er koffie met gebak en na afloop wat te drinken (advocaatje met slagroom) en waren er lekkere hapjes. Wethouder Rolle had tussen diverse vergaderingen door tijd weten vrij te maken om de kerk te bezoeken en de opening van het programma te verzorgen. Vervolgens was er cabaret van Johan Smedema met pianobegeleiding. Hun programma heet "Pepermunten" ,"Een Kerkelijke Verfrissing". Hierbij bleek dat er over kerk en kerkmensen veel valt te lachen. Een erg verrassend programma, waarbij ook de actualiteit van kerkelijk Leusden ruim aan bod kwam.











