In het kantoor vormen Lilian en Nanette de binnendienst.
In het kantoor vormen Lilian en Nanette de binnendienst. Arjen Gerritsma
Vakvrouwen in Beeld

Domicilie Makelaars: dames als spil van het kantoor

30 mei 2022 om 08:01 Zakelijk

NIJKERK Domicilie Makelaars is sinds 2012 gevestigd in Nijkerk en in de zomer van 2021 verhuisd naar een nieuw pand aan het Molenplein 23. In het kantoor vormen Lilian Staal en Nanette Wassink de binnendienst. ,,Wij regelen alles achter de schermen en nemen echt de tijd voor onze klanten. Zij moeten zich gezien en gehoord voelen.”

Marco Jansen

Lilian Staal uit Nijkerk en Nanette Wassink uit Putten werken beiden als commercieel binnendienst medewerker bij Domicilie Makelaars en doen met veel plezier het werk achter de schermen. De buitendienst wordt gevormd door de makelaars Hendrik de Boer, Mark van Woudenberg en Nick de Boer. Nanette: ,,We staan tussen de makelaar en onze opdrachtgevers in en zijn het eerste aanspreekpunt vanuit kantoor. Het voordeel van een kleiner kantoor is dat de lijnen kort zijn en dat we echt de aandacht hebben voor elke klant. Heldere en duidelijke communicatie. Als het druk is hebben we de collega’s van Ede achter ons. Zo blijven we die persoonlijke, lokale makelaar met de slagkracht van een grotere organisatie.’’

Wij regelen alles achter de schermen en nemen echt de tijd voor onze klanten. Zij moeten zich gezien en gehoord voelen

Lilian werkte hiervoor bij een hypotheekverstrekker en had daar onder meer met woningfinancieringen te maken. Nu is zij vanaf de andere kant betrokken bij het aan- en verkoopproces van woningen. „Ik heb nu meer contact met klanten en vind het leuk om achter de schermen alles te regelen. Ik ben er achter gekomen dat daar mijn kwaliteiten liggen. Doordat ik nauw samenwerk met de makelaars, weet ik ook inhoudelijk veel over het aan- en verkoopproces van woningen. Daarnaast doen we ook bedrijfshuisvesting en verhuur. Dat maakt het werk gevarieerd en daardoor is geen dag hetzelfde.’’

Nanette volgt, naast haar werk bij Domicilie Makelaars, de opleiding tot assistent-makelaar. „Het makelaarsvak is ontzettend veelzijdig en je hebt veel contact met mensen. Het leukste aan dit werk is dat we klanten positief kunnen verrassen met het behaalde eindresultaat.’’

(Artikel gaat verder onder de afbeelding).


Van links naar rechts: Lilian Staal, Nanette Wassink, Maartje van den Berg en Iris van der Meiden. Foto: Arjen Gerritsma

SPIL Lilian en Nanette zijn de spil van het kantoor. Lilian: „We coördineren het hele verkoopproces, vanaf het aanmelden op Funda tot aan de sleuteloverdracht. Het plannen van bezichtigingen, opstellen van koopovereenkomsten, de administratieve afhandeling en het contact met de partijen is een kleine greep uit de werkzaamheden. Je moet voor dit werk overzicht houden en goed kunnen organiseren. Maar betrokkenheid en inlevingsvermogen zijn net zo belangrijk. Klanten, maar ook kijkers en bezoekers, moeten zich gezien en gehoord voelen.’’

GROTE STAP De dames werken als een geoliede machine samen en zijn goed op elkaar ingespeeld. „Voor veel mensen is het kopen of verkopen van een huis een spannende stap. Er komt veel op hen af in korte tijd. We nemen hier uitgebreid de tijd voor en begeleiden hen door het hele proces. Op deze manier nemen we veel zorg uit handen. Het mooiste is dat we mensen bijstaan bij een grote stap in hun leven.” 

Je moet voor dit werk overzicht houden en goed kunnen organiseren. Maar betrokkenheid en inlevingsvermogen zijn net zo belangrijk

Als voorbeeld noemt Lilian het nieuwbouwproject Het Spaanse Leger in Nijkerk. „In dit project zijn een aantal kopers die soms wel veertig jaar in hun huidige woning wonen. In de tijd is er veel veranderd, waardoor een verhuizing naar een nieuwbouwwoning een nog grotere en soms emotionele stap is. Ook hierin zorgen wij ervoor dat de klanten in het proces volledig worden ontzorgd en begeleid.’’ Als aanspreekpunt willen ze een visitekaartje voor de klant zijn. Nanette: ,,Voor vragen kunnen klanten zo binnenlopen en waar nodig plannen we een afspraak in met één van onze makelaars.’’

VOORDEEL Lilian woont bijna haar hele leven in Nijkerk. ,,Het is een leuke stad waar ik mij echt thuis voel. Ik ken de stad goed en weet waar de woningen staan. Dat is ook een voordeel in mijn werk.’’ Ze noemt een voorbeeld. „Eén van onze aankoopklanten had haar zinnen gezet op een bepaald appartement. Wij hielden in de gaten wanneer het pand in de verkoop ging. Ik was vrij, fietste langs die straat en zag dat het ‘te koop’ bord net was opgehangen. Ik belde meteen Nanette dat ze actie moest ondernemen. We moesten er snel bij zijn.’’ Nanette: „Ik heb de makelaar gebeld of we, met onze aankoopklant, een bezichtiging in konden plannen. Uiteindelijk hebben we de woning kunnen aankopen. Ze was er heel blij mee; dat zijn leuke dingen.’’

Lilian en Nanette worden bij drukte ondersteund door Iris van der Meiden en Maartje van den Berg vanuit de binnendienst in Ede. Zij verzorgen in Ede voornamelijk het aan- en afmeldproces van woningen. Goed klantcontact vinden zij belangrijk. „We zijn klantvriendelijk en zetten de opdrachtgever op de eerste plaats. Ook de korte lijntjes onderling zijn belangrijk. Zo blijven we flexibel, kunnen we snel schakelen en blijft het persoonlijke contact gewaarborgd.”

Het wordt volgens Nanette steeds belangrijker om je als makelaarskantoor te onderscheiden en vernieuwend te zijn. „We zijn een jong en gedreven team professionals. We gaan met onze tijd mee en denken in creatieve oplossingen. Ook daar ligt onze kracht.”

Domicilie, kantoor Nijkerk
Molenplein 23
3863 JL Nijkerk
Tel. 033-2000181
nijkerk@domicilie.nl
www.domicilie.nl

Deze advertorial maakt onderdeel uit van onze speciale uitgave Vakvrouwen in beeld. Ook profiteren van het grote bereik van de print- en online kanalen van de Leusder Krant.nl? Neem dan contact op met Arnout Wagemans (06-55780473, a.wagemans@bdu.nl) of Linde Meijerink (0342-494258 l.meijerink@bdu.nl).

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie